Groei Tips

Nudging sales

Klanten krijgen die doen wat jij wilt? – Nudging!

Opdringerige verkopers, de meeste mensen houden er niet van, ongeacht of ze zich in een business-to-business of business-to-consumer omgeving bevinden. Maar wat maakt het dat de verkopers als opdringerig ervaren worden? En hoe voorkom jij dat jouw verkoopteam zo overkomt? In dit artikel kijken we naar de techniek van het…

Sales zelfverzekerdheid

‘Zelfingenomen kwal’ of juist een ‘Geweldige aanwinst’?

We kennen allemaal wel een (ex-)collega die zichzelf ziet als een ster binnen het bedrijf. Hij denkt altijd alles te weten, stapt zonder aarzeling op het management af en vertelt maar al te graag over zijn successen. ‘Wat een irritante zelfingenomen kwal!’, denken sommige collega’s. Het management denkt er echter…

Het ligt niet altijd aan jou! – De fundamentele attributiefout

Als professional heb je graag zoveel mogelijk zelf in de hand. Jij neemt het initiatief om prospects te benaderen. Jij neemt de leiding in het gesprek. Jij zorgt ervoor dat jouw product zo aantrekkelijk mogelijk wordt gepresenteerd. Dit gedrag wordt toegejuicht door het management en hierdoor kun je het gevoel…

Garanties

Verantwoord garanties geven

Een belangrijk aspect in de sales is het geven van een vertrouwd gevoel en het overbrengen van de meerwaarde die je kunt bieden. Dit bevorderend de betrouwbaarheid en geeft voor beiden een goed gevoel. Garanties zijn een veelgebruikte manier om weerstand bij potentiële kopers te verminderen. Het verlaagt de drempel…

eerlijk gezegd

10 woorden om NIET te zeggen

Als sales professional ben je continu in gesprek met ondernemers. De woorden die je uitspreekt kunnen je helpen of tegenwerken. Woorden hebben namelijk invloed op de kans dat je de deal sluit. Ik bespreek hieronder tien veelgehoorde woorden die tijdens het salestraject onbedoeld voor argwaan zorgen. Gebruik jij ze? Dan…

5 fouten

Laat deze 5 fouten achter in 2019!

Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat veel kleine ondernemers terugblikken op een succesvol of teleurstellend jaar. Wat ging goed? Wat kon beter? Hebben we kansen laten liggen? Uit de vele gesprekken die ik heb gevoerd in de afgelopen weken, kwam naar voren dat veel ondernemers dezelfde…

Social Selling

Social selling, ben jij al begonnen?

Social selling is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Meer en meer ondernemers en professionals creëren een imago door zichzelf te profileren als deskundige in een bepaald vakgebied. Zoals de naam doet vermoeden, zijn de social media kanalen de plek waarop social selling plaatsvindt. Social selling is een methode…

Ongevraagd bellen

Koud bellen? 93% zit er niet op te wachten!

Het radioprogramma NPO Radio 1 heeft onlangs de cijfers besproken van het Radar testpanel. Het ging hierbij om de mening van 30.000 leden over ongevraagde telefoontjes van verkopers, ook wel cold calling genoemd. Hieruit kwam naar voren dat vrijwel iedereen ermee te maken krijgt. Maar liefst 93% van de leden…

Tone of Voice

Zo gebruik je de juiste tone of voice!

De tone of voice is de ‘stem’ van jouw bedrijf. Dit is een belangrijke factor in de communicatie. De manier waarop de boodschap verkondigt wordt is vaak nog belangrijker dan de inhoud.  Veelgestelde vragen over de tone of voice zijn onder andere: Spreek je de klanten aan met je of u? Gebruik je…

Abonnement

Steeds meer abonnementen ✍️

Volgens gegevens van het NIBUD heeft de gemiddelde Nederlander maar liefst tussen de 5 en 15 abonnementen, terwijl we denken dat het er minder zijn. Bij verdere navraag blijkt dat de meerderheid niet weet hoeveel deze abonnementen kosten en wanneer ze aflopen. Abonnementen vormen een steeds grotere blinde vlek voor…